semester satu


alhamdulillah, dah seminggu aku di rumah...
secara rasminya dah tamat untuk sem 1 ni...
banyak sungguh pengalaman sem ni...
mencabar jugak lah...
beginilah kehidupannya di alam universiti kan...
kalau nak bercerita pasal manusia, memang macam-macam perangai ada...
pasal stadi pulak, wahhh amat-amat mencabar!
apa pun, apa yang perlu adalah kuatkan semangat, kentalkan hati...
lagi-lagi bila duduk tempat orang!
hehehe~
sebenarnya, fun bila berada di alam u ni...
cuma, apa yang tak best bila jumpa, kenal orang yang tak sekepala dgn kita...
memang rambut sama hitam tapi, hati mestilah lain-lain kan...
seriously, aku dah rasa kegembiraan, kesedihan, keseronokkan, kepahitan...
semua rasa lah...
tapi, apa yang aku buat bila aku sedih teramat sangat ialah silent!
takpun, jadi pelarian...huahaha 
nak-nak time stadi week hari tu...
aishhhh...tak tahan aku!
mereka menguji kesabaran aku...
ingat lagi, masa tu malam tahun baru...
orang lain sibuk nak celebrate
 (sampaikan kena marah sebab terlalu bising dan mengganggu orang lain yang ada paper esoknya...hahaha...amekaw~)
yang aku, sibuk kemas buku-buku, lari bilik kawan aku...
sedihhh sihh...
 pagi esoknya baru aku balik...
tak pernah pulak aku terfikir yang aku akan jadi pelarian...

#whatever it is,,ini adalah pengalaman pertama yang kadangkala seronok dan kadangkala pahit untuk ditelan sebagai seorang mahasiswi...aku harap sem depan, keadaan seperti ni takkan berulang,,amin~

2 comments:

  1. I know what do you mean by that, we might look the same but each possesses different personalities. It's okay, mu ada byk lg semester 6t & in sha Allah akan biasalah dgn hidup baru ni. You might find better friends =D

    ReplyDelete
  2. harap2 nya mcm tu lah, ikhmal...
    ak hrp ak blh sabar selagi termampu...
    doakan ak tau!

    ReplyDelete

 
hak cipta terpelihara@sayalikehijau.blogspot