perlis...here i come~



alhamdulillah...
setelah 2hari mendapat keputusan upu, kini aku lebih semangat nak ke unimap...
walaupun jauh tapi, aku dapat rasakan yang aku akan gembira di sana...
insyaAllah...aku sangat mengharapkan itu...

apa pun, aku yakin dengan Allah...
ini yang telah tertulis buat aku...
ini yang terbaik buat aku...

walaupun, bidang engineering merupakan pilihan kedua selepas bidang perubatan namun, aku akan tetap berusaha...
ini masa depan aku...!
apa yang paling penting, aku nak buktikan kat semua orang yang aku mampu melakukannya..!
aku mampu hidup berdikari di negeri orang...(tetttt...haha)
aku rasa dah tiba masanya untuk aku bergerak secara solo...
(solo bermaksud hidup berdikari & berjauhan daripada my parents)
aku nak menimba ilmu di negeri orang...
aku dah nekadddd...
noktah.




bagi aku, negeri perlis ni nampak menarik...
walaupun negeri nya kecil dan hujung malaysia tapi, ada sesuatu yang menarik...
mungkin sebab ianya sempadan thailand...
mungkin jugak sebab dekat dengan pulau langkawi...
ataupun, mungkin jugakkkk.....
(arggghhh...berapa banyak mungkin tah...haha)
hakikatnya, aku tak sabar nak tunggu bulan september...

bukan setakat negerinya yang menarik, universiti dia pun lagilah menarik...
dengar-dengar universiti ni kaya...haha
tak kesah lah apa pun, yang penting aku dapat belajar dengan tenang...
aku tertarik dengan statement seorang hamba Allah ni, dia cakap..  
"bukan unimap dalam perlis tapi, perlis dalam unimap"
paham?
maksudnya, unimap ni menguasai negeri perlis...
waaahhh...

apa yang menarik lagi ialah....
UNIMAP : universiti yang ke9 terbaik kat malaysia...
hehe...suke, suke...



#eh, eh...jap, jap...
aku rasa aku ada cousin laki yang study kat unimap jugak...
hehe...makna nye, i'm not alone there!
seronoknya...








No comments:

Post a Comment

 
hak cipta terpelihara@sayalikehijau.blogspot