salam ramadhan




alhamdulillah, hari ni dah masuk hari yang ke-5 umat Islam berpuasa...
rasanya belum terlambat nak ucap :

selamat menyambut ramadhan al- mubarak
1433H


syukur ke hadrat Ilahi...
3ramadhan yang pertama, aku dan keluarga dapat berbuka puasa bersama nenek, pak su dan juga mak su...
 
tapiiiii....
kini, aku agak malu dengan pak su dan mak su aku...
4 tahun mereka merantau di negara orang...
then, balik malaysia, mereka bermalam kat rumah aku...
seronok jugak rasanya bila dah lama tak jumpa...
tapi, jujur aku sangat pemalu...hahaha
yela,, 4 tahun yang lalu, aku ni masih kebudak-budakkan...
dan sekarang, dah nak masuk u pun...

aku ingat lagi masa aku masih di zaman kebudak-budakkan...
pak su akulah yang jadi teman bergaduh aku di samping abang dan sepupu-sepupuku...
al-maklum la, aku ni cucu perempuan sulung dalam keluarga ayahku...
jadinya, aku ni selalu kena buli dengan diaorang...

tak patut kan?
tak apa la, benda dah lepas pun...
tak usah diungkit kembali...
sebaliknya, jadikannya sebagai kenangan yang terindah...
betul ke tidok???
hahaha...

___________________________

once again, selamat menyambut ramadhan al-mubarak...
semoga ramadhan kali ni lebih baik dan terindah...
tingkatkan amalan, kurangkan kejahatan...
sekian~

No comments:

Post a Comment

 
hak cipta terpelihara@sayalikehijau.blogspot